برگزاری نشست صمیمانه معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با کارکنان و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان هرمزگان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان هرمزگان، دکتر محمد زاده معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی،در نشست عصر دوشنبه 4 شهریورماه سال جاری با کارکنان و رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در 26سال پیش با ماموریتی خاص و با هدف تربیت نیروی کار ماهر تاسیس شد . و طی مدت فعالیت خود با تعداد قابل توجهی مراکز آموزش علمی کاربردی در سطح کشور توانست 1میلیون و800هزارنفر نیروی متخصص و ماهر تربیت و تحویل محیط کار دهد و تاکنون حدود 75درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند و بیش از 40درصد نیز مرتبط با رشته شغل فعالیت دارند.
وی در ادامه افزود: در راستای سیاستهای دانشگاه جامع علمی کاربردی، ارزیابیهای مراکز آموزش علمی کاربردی در دستور کار دانشگاه قرار گرفت و در همین خصوص طی دو سال ۹۷ و ۹۸ سطحبندی ۵۱۸ مرکز در چهار سطح با هدف ایجاد شرایط لازم جهت ارتقای کیفی مراکز انجام شد. که این سطحبندیها بر اساس ۱۷۹ شاخص که مرتبط با ۹ عامل مختلف فعالیت مرکزها مانند مدیریت، امکانات، و وضعیت مدرسین و... انجام شد.
محمدزاده در این نشست اذعان کرد: پس از سطح بندی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردیهای کشور، مقرر شد اگر مرکزی در دو سال متوالی در سطح چهار باقی بماند، مجوز پذیرش دانشجو مرکز متوقف خواهد شد. و مرکز نمیتوانند دانشجوی جدید پذیرش کند. تا زمانی که شرایط لازم را برای پذیرش دانشجوی جدید داشته باشند در این راستا، دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز به این مراکز کمک خواهد کرد تا از عهده این امر بر بیایند و اگرمراکز موفق نشوند می بایست به کار خود خاتمه دهند.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی مطرح کرد: در سال ۹۷ تنها ۲۰ مرکز شرایط لازم را برای قرار گرفتن در سطح دو داشتند اما با تلاش خود مراکز در سال ۹۸ این ۲۰ مرکز به ۲۳۰ مرکز افزایش پیدا کرد که با توجه به اینکه در عوامل ارزیابی و شاخصها تفاوتی ایجاد نشده است نشان میدهد که مراکز موضوع ارتقای کیفی را جدی گرفتهاند و باعث ارتقای سطح خود شدهاند.
وی بیان داشت: از بین ۲۳۰ مرکز که در سطح دو قرار دارند ۱۰ مرکز را به عنوان مراکز علمی و کاربردی برتر کشور اعلام کردیم و امکانات تشویقی را برای این مراکز در نظر گرفتهایم. علاوه بر آن ۲۶ مرکز برتر در سراسر استانها نیز شناسایی شد و مورد تشویق قرار گرفتند.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با ذکر این نکته که امروز بیش از 95 درصد مراکز ما مطابق با ضوابط وقوانین و مقررات، سرپرست و رئیس قانونی دارند و مدرسان و اساتید مراکز علمی کاربردی از کیفیت بالایی برخوردارند گفت: تعیین مدرسان در مراکز علمی کاربردی فرآیند ویژه دارند. باید دوره های آموزشی را گذرانده و کد مدرسی را دریافت کنند . ویژگی مهم اساتید فقط دانش نیست بلکه توانایی انتقال مهارت به دانشجویان است. و امروز ما شاهد دانش آموختگانی از این دانشگاه هستیم که هم از مهارت و هم از کیفیت برخوردار هستند.
گفتنی است در پایان نشست معاون نظارت و سنجش دانشگاه، با رؤسای مراکز تحت نظارت در جهت ارتقاء کیفیت مراکز، ارزیابی عملکرد و شاخص های مربوط به آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نظر شما :