نشست خبری جناب آقای دکتریونس بخشان به مناسبت 18 مهر سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با روزنامه دریا

۰۷ آبان ۱۳۹۰ | ۱۳:۳۰ کد : ۲۱۸۷۴ اخبار شیرپوینت
به گزارش روابط عمومی واحد استانی جناب آقای دکتر بخشان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان در این نشست خبری ضمن تبریک هجدهمین سالروز تاسیس دانشگاه گفت دانشگاه در راستای ارتقای کیفیت دوره های علمی کاربردی طرح های مهمی چون انسجام بخشی ، رتبه بندی مراکز و تدوین رشته های جدید مورد نظر بازارکار ، بازنگری برنامه های درسی جدید را به اجرا گذارده که نتایج بسیار ارزشمندی به همراه داشته است.
نشست خبری جناب آقای دکتریونس  بخشان به مناسبت 18 مهر سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با روزنامه دریا

 دانشگاه جامع علمی کاربردی از دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنعتی، كشاورزی، خدماتی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای دانش‌آموختگان، در تاریخ 18 مهرماه سال 1371 اساسنامه آن به تصویب شورای گسترش آموزش‌عالی رسید و دانشگاه در سال 1373 تأسیس و پذیرش دانشجو عملا دو سال بعد از آن انجام گرفت. اینك 16 سال از حیات علمی و اجرایی این دانشگاه گذشته است. دانشگاهی كه به‌طور قطع در تاریخ علم و آموزش متكی به نیاز كشورمان نقطه عطفی محسوب می‌شود. دانشگاه جامع علمی‌كاربردی از بدو تأسیس خود همواره به‌عنوان یك دانشگاه توانسته است با رشدی موزون و هماهنگ از لحاظ كمی و كیفی روند رو به رشد خود را حفظ كند و قابلیت آن را دارد كه به‌عنوان منشاء تحول شناخته شود .

رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد هرمزگان گفت: دانشگاه در راستای ارتقای كیفیت دوره‌های علمی‌كاربردی طرح‌های مهمی چون انسجام‌بخشی، رتبه‌بندی مراكز، عدم صدور مجوز برای مراكز فاقد امكانات، سامان‌بخشی شهریه و تدوین رشته‌های جدید مورد نیاز بازاركار، بازنگری برنامه‌های درسی موجود، توسعه و گسترش دوره‌های كارشناسی ناپیوسته، كارشناسی‌ارشد ناپیوسته به‌عنوان نیازهای اساسی دانش‌آموختگان دوره‌های كاردانی و ... را به مورد اجرا گذارده كه نتایج بسیار ارزشمندی را نیز به‌همراه داشته است. با توجه به جایگاه دانشگاه، شورای گسترش آموزش‌عالی اجرای طرح كارورزی برای آموزش و اشتغال دانش‌آموختگان دیگر دانشگاه‌ها را نیز به این دانشگاه محول نموده است. ضمن اینكه وجود امكانات آموزش جدید نظیر آزمایشگاه‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن در محیط كار با حضور مدرسان خبره و سرآمد رشته‌های خاص و ویژه این دانشگاه كه در كمتر محیط آموزشی ارائه می‌گردد، این امكان را به‌وجود آورده است كه از لحاظ كیفی نیز در سطح بالایی باشد.

وی اظهار داشت: به موجب اساسنامه دانشگاه، هدف دانشگاه جامع علمی‌كاربردی فراهم نمودن موجباتی است كه مشاركت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرائی را در بخش دولتی و غیردولتی برای تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بخش‌های اقتصادی، اجتماعی جلب نماید، به‌نحوی كه دانش‌آموختگان هر یك از مؤسسات وابسته به این دانشگاه برای كاری‌كه به آن‌ها محول می‌شود، دانش و مهارت لازم را كسب نمایند. انگیزه اصلی تأسیس این دانشگاه زمینه‌سازی برای تحقق اهداف ذیل بوده است:

  • ایجاد بستر مناسب برای فعالیت همه جانبه ( صنعتی، خدماتی و دانشگاهی) در راستای گسترش و اعتلای دانش و پژوهش‌های علمی‌كاربردی كشور
  • ارتقای كمی و كیفی آموزش‌های علمی‌كاربردی در جامعه
  • زمینه‌سازی زیربنای مناسب برای ایجاد اشتغال مهارت و تخصص محور
  • شناسایی استعدادهای بارز و به‌فعلیت درآوردن استعدادهای نهفته برای تصدی مشاغل از طریق آموزش‌های علمی كاربردی
  • ارائه برنامه‌های آموزشی جدید برای تربیت نیروی انسانی متخصص جهت تصدی مشاغل جدید در كشور.

به گفته ی "بخشان"این دانشگاه در راستای توجه به نیازهای منطقه‌ای در امر نیازسنجی آموزشی از طریق واحدهای استانی (30 واحد استانی دانشگاه) نیازسنجی منطقه‌ای را با توجه به ساختار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان انجام داده و پس از هماهنگی با ارگان‌های ذیربط نسبت به تهیه و تدوین برنامه‌های درسی اقدام می‌نماید.
دوره‌های آموزشی دانشگاه جامع علمی كاربردی :

  بخشان درخصوص دوره های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود:  مقاطع تحصیلی آموزش‌های علمی كاربردی از دوره‌های كاردانی شروع و تا بالاترین سطوح مورد نیاز ادامه می‌یابد. آموزش‌های پودمانی نیز به عنوان منعطف‌ترین و عملی‌ترین راه‌های آموزش و تربیت نیروی انسانی كارآمد مورد نیاز بخش‌های مختلف مورد توجه دانشگاه جامع علمی كاربردی قرار گرفته است. در این نوع از آموزش‌ها مطالب و موضوعات درسی و مهارت‌ها در قالب بسته‌های آموزشی مستقل به‌نام پودمان‌های آموزشی به فراگیران ارائه می‌شود.

نظام علمی‌كاربردی و اصل 44 قانون اساسی :

 نظام علمی‌كاربردی به‌عنوان یكی از پیشروان اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر تقویت و توسعه بخش خصوصی به‌شمار می‌آید. چراكه‌هم‌اكنون نیمی از مراكز تحت نظارت این دانشگاه را مراكز خصوصی در بخش‌های مختلف صنعت، كشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و هنر تشكیل داده‌اند و دانشگاه در راستای حمایت از این مراكز، دانشجویان و دانش‌آموختگان این نظام با هماهنگی‌های به‌عمل آمده با دستگاه‌های مختلف اجرایی، اقدام به واگذاری وام به مراكز جهت توسعه فضا، امكانات و تجهیزات و همچنین ارائه وام‌های خوداشتغالی و زود بازده به دانشجویان و دانش‌آموختگان این نظام نموده است. افزایش تعداد مراكز آموزش علمی‌كاربردی تحت نظارت دانشگاه و افزایش ظرفیت پذیرش نمایانگر اهتمام دانشگاه در اجرای اصل 44 قانون اساسی می‌باشد.

دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد استان هرمزگان :

رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد استان هرمزگان گفت: فعالیت خود را در سال 1382 با 10 کد رشته محل در2 مرکز در استان هرمزگان آغاز نمود و هم اکنون با19 مرکز آموزشی به تلاش خود درجهت تحقق اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه می دهد.

مركز آموزش علمی‌كاربردی کیش

مركز آموزش علمی‌كاربردی بندرلنگه

مركز آموزش علمی کاربردی صنعت هوانوردی بندرعباس

مركز آموزش علمی‌كاربردی جهاد‌کشاورزی استان هرمزگان

مركز آموزش علمی‌كاربردی جهاد‌کشاورزی حاجی آباد

مؤسسه آموزش عالی علمی‌كاربردی صنعت آب و برق قشم

مركز آموزش علمی‌کاربردی بندر عباس1

مركز آموزش علمی‌كاربردی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان

مركز آموزش علمی‌كاربردی شرکت خدمات دریایی تایدواترخاورمیانه

.مركز آموزش علمی کاربردی استانداری هرمزگان

مرکز آموزش علمی کاربردی میناب

مرکز آموزش علمی کاربردی پارسیان

مرکز آموزش علمی کاربردی بهزیستی

مرکز آموزش علمی کاربردی مالک اشتر

مرکز آموزش علمی کاربردی امام حسین(ع)

مرکز آموزش علمی کاربردی آلومینوم المهدی

و 3 مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه ای

گفتی‌ست دانشگاه از هرگونه پیشنهاد سازنده افراد پیشاپیش استقبال نموده و آماده پذیرش و همکاری در زمینه تأسیس مركز جدید می‌باشد.

***************

 ( دانش، مهارت و اشتغال شاخصه‌های آموزش‌های علمی‌كاربردی )

 

   تلفن : 6-6678700 – 0761

  نمابر :6678702-0761

   پست الكترونیك :     ho@Uast.Ac.Ir

  آدرس اینترنتی پرتال واحد استانی: http://ho.uast.ac.ir 

  نشانی پستی :  بندر عباس، رسالت جنوبی، کوچه فتح‌المبین، پلاك 28


نظر شما :