دومین گردهمایی رئیس و کارشناسان دانشگاه و روسا و معاونین مراکز آموزش علمی کاربردی استان هرمزگان
سرپرست دانشگاه جامع علمی كاربردی واحدهرمزگان گفت: طرح توسعه گسترش رشته ها وگرایش درتمامی مقاطع ازاین پس تنهابراساس دوره های كاربردی وآموزشهای مهارت وفناوری خواهد بود و در این راستا از مراكزی كه رشته های مهارتی درخواست دارند حمایت وپشتیبانی می كنیم . دکتر یونس بخشان در دومین گردهمایی روسا ، كارشناسان ومعاونین دانشگاه و مراكز آموزشی علمی كاربردی تحت نظارت و وابسته به واحد استانی که به میزبانی مرکز آموزش علمی كاربردی بهزیستی بر گزار شد ، با اعلام این مطلب افزود : دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد استان هرمزگان دارای 16 مركزآموزشی علمی كاربردی درسطح استان با هشت هزار و 500 دانشجو در مقاطع كاردانی ، كارشناسی بصورت ترمی و پودمانی مشغول به فعالیت است که با توجه به رسالت ذاتی آن در راستای توسعه آموزش های عالی علمی–کاربردی بمنظور ارتقای دانش و ایجاد مهارت های لازم و تحریک استعدادهای نهفته در افراد اهتمام ویژه ای را هدف گذاری کرده است. وی اد امه داد : از مهرماه جاری به دنبال ایجاد دو رشته كارشناسی ارشد شامل مهندسی فناوری ارشد و كارشناسی حرفه ای ارشد و خبره در مراکز آموزش علمی كابردی استان هستیم . به گفته سرپرست دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد هرمزگان : این گردهمایی با هدف ارائه مشكلات و نقطه نظرات و پیشنهادات روسا و كارشناسان حوزه دانشگاه جامع علمی كاربردی وپیگیری و رفع مسائل و مشكلات و ارائه آن درنشست تهران صورت گرفته است. دکتر بخشان تصریح کرد : هرمزگان اولین استانی است كه احکام كمیسیون برنامه ریزی آن صادر شده است. به گفته وی ؛ سعی داریم نشستی مشترك با حضور روسای مراكز و جمعی از مدیران كل مربوطه استان با استاندار محترم هرمزگان جهت ارائه مسائل و پیشنهادات برگزار كنیم و از همه روسا خواستاریم كه در این نشست حضور یابند . سرپرست دانشگاه علمی كاربردی هرمزگان در خاتمه از روسای مراكز خواست از مهرماه سال جاری حداقل یکبار در طول هر نیمسال تحصیلی جهت رفع برخی مسائل آموزشی با دانشجویان جلسه پرسش و پاسخ برگزار كنند . رییس مرکز آموزش علمی كاربردی بهزیستی هرمزگان نیز در این نشست گفت: این مرکز آموزشی در مدت دو سال فعالیت خود هم اکنون 750 دانشجو در رشته های مرتبط با خدمات بهزیستی شامل ؛ مربی معلولان ذهنی ، اصلاح و تربیت ، تربیت مربی پیش دبستانی ، مربی كودكان استثنایی ، كارشناشی آسیب های اجتماعی و مددكاری اجتماعی را در حال آموزش عالی دارد . دکتر" محمود حسین پور " افزود : عملکرد مرکز آموزش علمی – کاربردی بهزیستی در مدت یاد شده نشان می دهد توجه مبنایی به امر آموزش بر پایه کیفیت تحصیل در این مجموعه به درستی هدف گذاری شده و روند فعالیت آموزشی در آن مطلوب است . وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی از ظرفیت های شایانی برای ارتقا آموزش های این مرکز برخوردار است ، خواستار توجه خاص مسوولان دانشگاههای علمی كاربردی استان به مركز علمی كاربردی بهزیستی شد . دراین نشست كه با هدف بررسی مسائل و مشكلات حوزه دانشگاهی علمی كاربردی و ارائه پیشنهادات از سوی روسای مراكز و حضور رئیس و کارشناسان دانشگاه علمی كاربردی واحد هرمزگان و مرکز آموزش علمی كاربردی بهزیستی و 16 مركز تابعه استان برگزار شد ، سه نفر به نمایندگی از کارگروه امور مالی حقوقی ، اموردانشجویی و فرهنگی و علمی - اجرایی به ارائه پیشنهادات و نظرات مراکز پرداختند. و رییس دانشگاه در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی به ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی لازم اقدام نمود . صدور گواهی موقت برای دانشجویان ، پرونده ارسالی برای رفع نواقص ، صدوركارت كارمندی،عدم حضور دانشجودر امتحانات پایان ترم، نقل و نتقال دانشجویان،كمبودمدرس در بعضی از رشته ها،آموزش كارشناسان بعضی از مراكز جدید تاسیس و بحث تفویض اختیار به مراكز از جمله این پیشنهادات بود.



نظر شما :